توسعه پایدار شهرها وابسته به فضای سبز است
توسعه پایدار شهرها وابسته به فضای سبز است
پیام کاسپین | شهردار گرگان، فضای سبز را یکی از ارکان توسعه پایدار شهرها برشمرد.

پیام کاسپین | شهردار گرگان، فضای سبز را یکی از ارکان توسعه پایدار شهرها برشمرد.

سید محمدرضا سیدالنگی ظهر سه شنبه در سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران اظهار کرد: توسعه پایدار شهرها وابسته به فضای سبز است که درختان یکی از ارکان فضای سبز است.

وی افزود: کاشت ۷۰۰ درخت یک هکتار فضای سبز شهری به ارمغان می‌آورد، از این رو حفظ و نگهداری این فضا برای ما بسیار مهم است.

شهردار گرگان گفت: درختان چنار شهر گرگان در محلات دوشنبه‌ای و نعلبندان با قدمت ۶۰۰ ساله و بیشتر، محلی برای ارتزاق مردم بوده و این درختان زندگی را برای جامعه شهری فراهم می‌آورند.

سیدالنگی ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ درختان، در نظر داریم از مباحث علمی در راستای افزایش طول عمر درختان شهری با صرف کمترین هزینه بهره مند شویم.

شهردار گرگان خاطر نشان کرد: این نشست‌های علمی در کنگره و کارگاه آموزشی برگزار می‌شود تا دستاوردهای تئوری و عملی بررسی و نتایج و بازخورد خوبی داشته باشد.

سیدالنگی با اشاره به شعار «توسعه پایدار شهرها با توسعه فضای سبز» افزود: امیدواریم با برگزاری اینگونه نشست‌ها، شهرهای سبز و پایداری به شهروندان خود عرضه کنیم.

شهردار گرگان با توجه به غبارهای آلوده روزهای اخیر در شهر، گفت: شهروندان ما با توجه درگیری شهر گرگان با غبارها به صورت ملموس، آلایندگی فضای شهری را مشاهده کردند از این رو توجه به کاهش آلایندگی فضای شهری و ایجاد فضای مطبوع با کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری بسیار ضروری به نظر می‌رسد.