تعداد نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم تکمیل شدند
تعداد نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم تکمیل شدند
با انتخاب دو نماینده از حوزه قائم شهر در دور دوم، تعداد نمایندگان مازندران در مجلس دوازدهم کامل شد.

پیام کاسپین | انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ۳ هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر استان مازندران برگزار شد و از ۱۲ نماینده استان، ۱۰ نماینده در دور نخست انتخاب شدند و انتخابات حوزه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی به دور دوم کشیده شد.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم دیروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه قائم شهر برگزار شد و دو نماینده این حوزه هم مشخص شدند.

با انتخاب دو نماینده حوزه انتخابیه قائم شهر، همه ۱۲ نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند که از ۷ خرداد ۱۴۰۳ کار خود را در خانه ملت آغاز خواهند کرد.

از ۱۲ نماینده مازندران در مجلس دوازدهم؛ شش نماینده برای نخستین بار به خانه ملت راه یافتند و شش نماینده هم برای دومین بار راهی بهارستان شدند.

خانم زمانی و آقایان حسن نتاج، فاطمی، پولادی، عباسی و کشوری برای نخستین بار با رای ملت به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

از نکات جالب توجه انتخابات این دوره از مجلس این است که در تاریخ ۱۲ دوره مجلس شورای اسلامی، برای نخستین بار یک زن از مازندران راهی مجلس شد.

خانم عالیه زمانی کیاسری نخستین بانوی مازندرانی است که با رای مردم حوزه انتخابیه ساری و میاندورود به بهارستان می‌رود.

رکورد با سابقه‌ترین نماینده مازندران در ۱۲ دوره مجلس، کماکان در اختیار آقای احمد ناطق نوری از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد است که در ۷ دوره نماینده این حوزه انتخابیه بود.

بعد از وی سیدحسن شجاعی کیاسری با ۴ دوره نمایندگی مردم حوزه انتخابیه ساری و میاندورود و عزت اله یوسفیان ملا با ۴ دوره نمایندگی مردم آمل در رده‌های بعدی قرار دارند.