برای ترک فعل هشت مدیر سابق گلستان کیفرخواست صادر شد
برای ترک فعل هشت مدیر سابق گلستان کیفرخواست صادر شد
پیام کاسپین |  رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: با توجه به تخلفات انجام شده در روستای «زیارت» و پهنه ۸۰۰ هکتاری خارج از بافت این روستا، برای هشت مدیر سابق در استان کیفرخواست ترک فعل صادر شده است.

پیام کاسپین |  رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: با توجه به تخلفات انجام شده در روستای «زیارت» و پهنه ۸۰۰ هکتاری خارج از بافت این روستا، برای هشت مدیر سابق در استان کیفرخواست ترک فعل صادر شده است.

حیدر آسیابی عصر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مدیران اسبق جهاد کشاورزی و امور اراضی از جمله و شاخص‌ترین مدیران هستند که چندین پرونده برای آنان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: حتی در یک مورد پرونده و کیفر خواست، رای بدوی صادر شده است.

وی تصریح کرد: ‌تخلفات مربوطه برای سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۰ بوده که در این مدت ساخت و سازهای متعدد در خارج بافت انجام شده و براساس آمارهای موجود اکنون پنج هزار و ۴۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده است.

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: در همان سال (۱۴۰۰) برای ساماندهی وضعیت ساخت و ساز، اجراها را با برقراری ایستگاه ایست و بازرسی متوقف کردیم و حتی دوربین نظارت نصب شده تا کمترین تخلفی انجام شود.

آسیابی افزود: مدتی بردن مصالح به روستای «زیارت» مانند کالای قاچاق و مواد مخدر بود، اما اقدامات ما تا ۹۹ درصد از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرد که حتی باعث شد تا برخی مصالح فروشی‌های روستای «زیارت» تغییر شغل دهند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز آسیب وارده به اقتصاد روستا، طرح گردشگری این روستا در اولویت کارها و برنامه‌های استان از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفویض اختیارات انجام شده از سوی رییس قوه قضاییه به استان برای حل مشکلات پتروشیمی گلستان یادآور شد: شرکت صنایع پتروشیمی گلستان ۹۲ هزار نفر سهامدار دارد که هم اکنون با رفع شدن مشکلات حقوقی آن ارزش سهام آنان بین ۲۵ تا ۳۰ برابر شده است.

وی افزود: پتروشیمی گلستان نزدیک به سه سال پس از ۲۰ درصد پیشرفت مطابق با استانداردهای جهانی داشت، اما بعد آن راکد ماند.

رییس کل دادگستری گلستان‌ گفت: اکنون با رفع موارد حقوقی و سرمایه‌گذار مشخص و میزان سهام آن نیز افزایش یافت.

آسیابی بیان کرد: برای هیات مدیره قبلی این پروژه نیز پرونده قضایی تشکیل شد، اما هدف اصلی ما راه‌اندازی پتروشیمی بود نه زندان فرستادن و جریمه نقدی هیات مدیره قبلی که اثری هم نداشت.

وی تصریح کرد: در راستای بند هفت تفویض اختیار ریاست دستگاه قضا به بنده این پروژه با پیگیری‌های مکرر و ممارست در حل موضوع حقوقی و خلع اختیارات از هیات مدیریه قبلی منجر به خوشحالی سهامداران شد.

وی ادامه داد: در راستای رایزنی احیای پتروشیمی بعد از رفع موانع حقوقی و با ورود استانداری و نمایندگان مجلس و دستگاه قضا با چند هلدینگ برای اجرای طرح رایزنی شد که در نهایت هلدینگ خلیج فارس با کسب ضمانت از دادگستری استان برای دریافت اختیارات کامل اجرای این طرح به نتیجه رسید.

آسیابی افزود: اجرای این طرح بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که شروع آن منوط به سفر دوم رییس جمهور به گلستان است.

رییس کل دادگستری گلستان در خصوص حادثه امروز در مرکز استان گفت: علت حادثه امروز گرگان اصابت قطعاتی از یک سامانه آفندی متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود.

آسیابی اظهار کرد: پس از شنیده شدن صدای انفجاری که در آسمان شهر گرگان اتفاق افتاد و مردم هم متوجه آن شدند، به همراه دادستان مرکز استان و دادستان نظامی استان در محل حضور یافتیم و از چند نقطه‌ای که حادثه رخ داده بود، بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه ۲ نقطه حادثه‌دیده در بخش مسکونی بوده است، گفت: به یک واحد آپارتمان خسارت جزئی وارد شده است و خوشبختانه تاکنون تلفات جانی آنچنانی نداشتیم.

وی افزود: در این حادثه چهار نفر از شهروندان مصدوم شدند که جراحت آنان جزئی بوده و مداوا شده‌اند.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت وفاع گفت: وزارت دفاع مسوولیت این حادثه را برعهده گرفته و اعلام کرده که در پی انجام یک عملیات موشکی این حادثه رخ داده و به‌صراحت بر جبران خسارت‌ها تاکید کرده است.

آسیابی اضافه کرد: در جلسه شورای تامین استان نیز بر برآورد و جبران سریع خسارت‌های وارده تاکید شد، در مناطقی که تامین آب، برق و گاز با اختلال مواجه شده، دستور اکید براین بوده که انشعابات به‌سرعت برقرار شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر گرگان وضعیت عادی دارد، از همه شهروندان خواست همانطور که در بیانیه وزارت دفاع آمده است اگر قطعاتی از این موشک را مشاهده کردند با توجه به خطرات احتمالی که می‌تواند در پی داشته باشد، از دست زدن به آن خودداری کرده و سریعاً به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گزارش دهند.
بیشتر بخوانید

ربیس کل دادگستری گلستان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای حادثه صبح امروز اظهارکرد: بعد از اظهارات سخنگوی وزارت دفاع، دستور تشکیل پرونده در دادسرای نظامی استان را دادیم تا هم به خسارت‌های مادی و هم جراحت‌های جزئی که به برخی شهروندان وارد شده است، رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خسارت‌های حادثه امروز جزئی است قبل از اینکه وزارت دفاع بخواهد نسبت به جبران آن اقدام کند، مسئولان استان نسبت به رفع و جبران خسارت‌ها اقدام خواهند کرد و شهرداری گرگان نیز به عنوان متولی اصلی کارهای عمرانی تعیین شده است.