قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر از کشف ۸۹ اصله تخته الوار توسکا جنگلی توسط منابع طبیعی شهرستان عباس آباد و گروه ضربت منابع طبیعی استان خبر داد.

پیام کاسپین | مهرداد خزایی پول اظهار داشت: طی عملیات و رصد اطلاعاتی و گشت شبانه روزی و میدانی رئیس اداره منابع طبیعی و بخیزداری شهرستان عباس آباد و مأموران منابع طبیعی شهرستان عباس آباد و گروه ضربت منابع طبیعی و نیروی انتظامی ، ۸۹ اصله تخته الوار توسکا جنگلی در منطقه کاظم کلا که در داخل گلخانه مخفی شده بود، شناسایی و محموله قاچاق به نفع دولت کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: این عملیات در ادامه کشف و ضبط چوب آلات قاچاق در شهرستان عباس آباد و پیرو بازدید مشترکی که با حضور اینجانب و ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان به اتفاق ریاست دادگستری و دادستان شهرستان عباس آباد از مناطق بحرانی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: با توجه به تشکیل جلسات شورای تأمین در شهرستان عباس آباد و پیگیری های شورای تأمین استان برخورد با اخلالگران امنیت زیستی کشور با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری و دادستان مازندران در همراهی و دستورات قاطع قضایی در خصوص اجرای احکام قضایی و برخورد با قاچاقچیان چوب تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانونی تمامی مردم است و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری صیانت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و تمامی مردم در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی باید کوشا باشند.

خزایی پول، از رؤسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها خواست: با کسانی که می‌خواهند به هر نحو به منابع طبیعی و اراضی ملی تعرض و تجاوز کنند در سریع‌ترین زمان ممکن به صورت جدی و ویژه برخورد، نمایند از تمام مردم تقاضا دارم که موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را به عنوان وظیفه خود بدانند.

وی از هموطنان خواست در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.