تحقق ۷۱ درصدی مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به مازندران
تحقق ۷۱ درصدی مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به مازندران
استاندار مازندران در آستانه سفر دوم آیت الله رئیسی و هیأت دولت سیزدهم به استان در جمع خبرنگاران، تحقق 71 درصدی مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به مازندران خبر داد.

پیام کاسپین | یوسف نوری با اشاره به اینکه مردم علوی تبار استان کرامت انسانی و دینی عمیقی دارند، اظهار داشت: در سفر پایان هفته جاری هیأت دولت به استان، گزارش غیر واقعی از وضعیت استان به رئیس‌جمهور اعلام نخواهد شد و مطالبات به حق مردم را پیگیری می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم نقد پذیر باشیم به جایی نخواهیم رسید، ادامه داد: واقعیت شاخص‌های توسعه اقتصادی مازندران و مشکلات زیر ساختی به درستی تجزیه و تحلیل شده و در این سفر به شخص رئیس‌جمهور گزارش خواهد شد.

استاندار مازندران از رسانه ها به عنوان مهمترین مشاور برای حل نظام مسائل و پاسخگویی به مطالبات مردم و توسعه ای نام برد و افزود: امروز رسانه های رسمی نقش مهمی در تربیت، آموزش و تصمیم گیری در حکومت دارند.

نوری، خاطرنشان کرد: رسانه های رسمی تنظیم کننده اخبار و اطلاعات شبکه های اجتماعی هستند.

استاندار مازندران، رسالت رسانه ها در استان را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: مانع مازندران را با هم حل و فصل کنیم، معتقدم امروز رسانه از انتشار محض اطلاعات به مرحله مشاوره برای مسئولان و دست اندرکاران رسیده است.

وی، دیوان سالاری اداری مازندران را بزرگترین مانع اساسی حل نظام مسائل استان دانست و ابراز داشت: مسایل استان در همه بخش در بوروکراسی اداری گرفتار می شود و به نظر می رسد این معضل بسیار جدی است.

نوری، بر لزوم برگزاری جلسات فصلی با رسانه های مازندران تأکید کرد و گفت: از ایده های خبرنگاران به عنوان مشاوره استفاده می شود.

وی، کشاورزی و گردشگری مازندران را از اولویت‌های توسعه ای استان نام برد و اظهار داشت: گردشگری در این خطه، گردشگری انبوه که آسیب های مختلفی هم دارد، است.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته ۷۱ درصد مصوبات سفر اول دولت سیزدهم به مازندران عملیاتی شده است، افزود: فرصت ها را باید درک کرد و رسانه ها ظرفیت بزرگی برای حفظ منافع مردم در استان هستند.

وی، مازندران را استانی با ظرفیت های ویژه ملی دانست و تصریح کرد: حفظ منافع در مازندران ملی است.

استاندار مازندران از تأمین یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری خبر داد و گفت: باید امیدوار باشیم دهه مبارک فجر امسال این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی حل پسماند مازندران را از برنامه‌های مهم دولت عنوان کرد و ادامه داد: دفن زباله مازندران تجربه خوبی نیست و پیامدهای زیست محیطی زیادی دارد.

نوری با بیان اینکه تولید روزانه سه هزار و ۱۰۰ تن زباله در مازندران می تواند فرصت هم باشد، ابراز داشت: معتقدم توانایی حل ۲ معضل اساسی شامل پسماند و مهار هدر رفت آب های سطحی در استان وجود دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه خبرنگاران مدافعان منافع مازندران هستند، عنوان داشت: با مردم شفاف هستیم و وعده‌های خود را عملیاتی می کنیم.