کار خوب مدیریت شهری چالوس درباره خیابان رادیو دریا نباید به حاشیه برود
کار خوب مدیریت شهری چالوس درباره خیابان رادیو دریا نباید به حاشیه برود
پیام کاسپین | شهردار و شورای اسلامی شهر چالوس با توجه به وظیفه ذاتی خود که رفع نگرانی شهروندان در موضوعات شهری است پیرامون اتفاقات خیابان رادیو دریا جلسه ای با موضوع ترافیکی آن خیابان برگزار که متاسفانه شنیده شد از سوی دوستانی به علت اینکه جلسه شورای ترافیک شهرستان در اختیارات شورا نیست جلسه را به حاشیه بردند که به نظر می رسد این کار منافات با رفع نگرانی شهروندان دارد.

پیام کاسپین | شهردار و شورای اسلامی شهر چالوس با توجه به وظیفه ذاتی خود که رفع نگرانی شهروندان در موضوعات شهری است پیرامون اتفاقات خیابان رادیو دریا جلسه ای با موضوع ترافیکی آن خیابان برگزار که متاسفانه شنیده شد از سوی دوستانی به علت اینکه جلسه شورای ترافیک شهرستان در اختیارات شورا نیست جلسه را به حاشیه بردند که به نظر می رسد این کار منافات با رفع نگرانی شهروندان دارد.
جلسه برگزار شده که با حضور شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده پلیس راهور بوده مانند تمامی جلساتی بوده که برگزار شده و قرار نیست در همه جلسات شهرستانی فرماندار و معاونین فرماندار حضور داشته باشند.
به نظر باید دست هر کسی که برای رفع مشکلات مردم گام بر می دارد و برای رفع نگرانی مردم پای کار می آید بوسید و نباید برخورد سیاسی با چنین اقداماتی شود.
جای تعجب دارد وقتی مدیریت شهری برای نگرانی شهروندان خود بابت موضوع تصادفات بیشمار خیابان رادیو دریا جلسه برگزار می کند تا نگرانی ها را رفع کند به جای تشکر از چنین نگاهی که مستقیم برای رفع مشکلی است که شهروندان یک خیابان دارد ، به یکباره مصوبه شورای ترافیک شهرستان چالوس در صفحات مجازی درج می یابد که ای داد و بیداد این مصوبات قبلا بوده چرا کاری نشده و این شهرداری چون فرماندار نبوده و معاون فرماندار نبوده غیر قانونی است.
دقیقا این جلسه قانونی بوده زیرا عنوان جلسه رفع مشکل ترافیکی و ایمن سازی یکی از خیابان های شهر چالوس است که وظیفه مستقیم با مدیریت شهری دارد ، مگر در این جلسه صحبت از نقاط خارج از محدوده شهری شد که بگوییم ربطی به مدیریت شهری نداشته و آیا فرماندار و یا معاون فرماندار در تمام جلسات برگزار شده شهرستان باید حضور داشته باشند تا جلسه رسمی باشد یا نباشد.
شورای اسلامی شهر و شهردار چالوس نشان داد که جان شهروندان برای آنان مهم است و در سریع ترین زمان ممکن جلسه ای برگزار تا نسبت به رفع مشکلات چاره اندیشی کند ، در صورتی که بر اساس گزارش پلیس هیچ تقصیری بر عهده شهرداری در تصادفات منجر شده نبوده و علت اصلی سرعت بالای خوردروها بوده که نمی دانیم چرا همه دنبال آن هستند تا نهادی را مقصر بدانند.
از طرفی نامه شورای ترافیک شهرستان چالوس در حالی در رسانه ها منتشر شده که قطعا افراد دسترسی به مصوبات این شورا نداشته و در سایت فرمانداری هم انعکاس داده نشد و تنها می تواند از سوی کسانی که به مصوبات این شورا دسترسی دارند صورت گرفته باشد اما سوال اینجاست که مکاتبه فوق با تاریخ ۱۶ مهر یعنی دو روز بعد از تشکیل جلسه شهرداری چالوس انجام شده است.
آقای فرماندار معاون عمرانی شما باید بداند با عینک دودی نمی شود شفاف دید چرا چون در حوزه مسئولیت ایشان مواردی مشاهده می شود که ناشی از عدم نظارت و پیگیری ایشان است ؛به سرانجام نرسیدن زیرگذر نواب که عدم نظارت و پیگیری مستمر ایشان موجب شده تا این پروژه طولانی شده و ما شاهد تصادفات مرگبار در آن منطقه باشیم ، عدم پیگیری در تسریع پروژه چند باند شدن جاده چالوس که همواره برای بومیان کوهستان مشکل ساز شده است ، تابلوی تبلیغاتی نصب شده بر روی پل شهید صادقی که وزن اضافی را بر پل وارد کرده و هر لحظه ممکن است بحرانی شدید در شهرستان ایجاد نماید.
آقای فرماندار اینکه مصوبات شورای ترافیک قبلا بوده و اجرا نشده سوال اینجاست پس نظارت و پیگیری موارد مربوط به آن مگر در حوزه معاون عمرانی شما نیست ؟ آیا وظیفه ایشان فقط نگارش مصوبات شورای ترافیک است؟ آیا بهتر نبود به جای نمایش چند برگ کاغذ در فضای مجازی که در واقع سهل انگاری شخص ایشان را نشان می دهد پیگیر اجرای مصوبات شورای ترافیک باشد.
آقای فرماندار معاون عمرانی شما که این این روزها همه چیز را به واسطه عینک آفتابی ، دودی می بیند و در رویاها خود را فرماندار آینده می داند که قطعا به مانند یک خواب برای او خواهد بود باید بداند نشستن زیر کولر و ژست گرفتن و ایجاد اتاقی به جهت انتظار مردم بابت دیدار با وی مشکلی را رفع نمی کند و ایشان آن روزی نشان داد که کار مردم برایش معنا و مفهوم ندارد که درب اصلی اتاق خود را مسدود و به فکر دفتردار برای خود افتاد.
آقای فرماندار ای کاش تسریع در گاز رسانی روستاهای کوهستانی بالادست مرزن آباد ، رفع مشکل دیرینه آب رسانی در حوزه شهرستان ، موضوع زیرگذر نواب ، موضوع جاده چالوس و مشکلات زیاد برای بومیان ، وضعیت مشکل انباشت زباله در روستاهای بخش مرکزی و بخش مرزن آباد ، کمبود تجهیزات درمانی و کادر درمان در شهرستان که با اصرار بر تغییر ریاست هم همچنان باقیست ، مشکل کیفیت نان در سطح شهرستان و آلودگی رودخانه چالوس با پساب معادن مرزن آباد و رستوران ها و دکه های متجاوز به حریم رودخانه ها و… به مانند برگزاری جلسه رفع مشکل خیابان رادیو دریا که کسی از فرمانداری دعوت نبوده نیز مهم می بود.
آقای فرماندار مگر چند درصد مصوبات جلساتی که شخص شما ، معاونین فرماندار حضور داشتند منجر به نتیجه شد که این جلسه شهرداری برای فرمانداری مهم بوده که حتما باشد.
آقای فرماندار قطعا با من هم عقیده هستید که باید از هر فرد و مجموعه ای که برای رفع و دغدغه شهروندان گامی بر می دارد بدور از هر مسئله ای قدردانی کرد و قطعا این اقدام شورای اسلامی شهر و شهرداری چالوس که به جهت رفع نگرانی ساکنین خیابان رادیو دریا بوده باید گفت سپاس و ان شالله این طور جلسات ادامه یابد حال از فرمانداری کسی دعوت باشد یا نباشد.
ساسان شیخی / روزنامه نگار

  • نویسنده : ساسان شیخی