ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی از مازندران به روسیه
ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی از مازندران به روسیه
پیام کاسپین |  مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی به روسیه خبر داد.

پیام کاسپین |  مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران از ارسال ۳۰ کانتینر نارنگی به روسیه خبر داد.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه گردشگری مالی کشاورزی مازندران ۶۵ هزار میلیارد تومان و ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به باغات استان است، آن را ۶۰ درصد درآمد بخش کشاورزی بیان کرد.

وی خواستار حمایت مسؤولان از صنعت باغداری استان شد و با اشاره به برداشت نارنگی پیش رس در استان از مردم خواست تا محصولات را به موقع برداشت کنند و گفت: امسال میزان رعایت زمان برداشت بیش از ۹۷ درصد بوده است.

شعبانی با اظهار اینکه رنگ آوری و زودبرداشت کردن ضربه به بازار محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه چهار کانتینر محصول در ابتدا به روسیه ارسال شد و اکنون در حال ارسال ۳۰ کانتینر به روسیه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران قیمت نارنگی را روی درخت بین ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان ذکر کرد و گفت: قیمت کیوی نیز اکنون در باغ و سر درخت ۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی از باغداران خواست تا به برداشت به موقع محصول توجه ویژه داشته باشند، گفت: برداشت تامسون تا ۱۵ آبان ماه ممنوع است زیرا هنوز رنگ نگرفته است.

وی نداشتن حمل ونقل هوایی و ریلی را از مشکلات فراروی صادرات برشمردو گفت: با توجه به ارزان بودن حمل ونقل دریایی باید از این ظرفیت استفاده کنیم و دو کشتی رو – رو برای این کار تهیه و آماده شده است.

شعبانی ادامه داد: کشورهای مختلف از جمله چین مشتری و متقاضی خرید مرکبات استان هستند.

مازندران سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول تولید می‌کند.