رفع مشکلات زیست محیطی در اولویت شهرداری چالوس است
رفع مشکلات زیست محیطی در اولویت شهرداری چالوس است
چالوس نیوز - ساسان شیخی | شهردار چالوس گفت: مشکلات حوزه زیست محیطی در شهر چالوس همواره دغدغه شهروندان بوده که رفع این موضوع در اولویت شهرداری چالوس می باشد.

چالوس نیوز – ساسان شیخی | شهردار چالوس گفت: مشکلات حوزه زیست محیطی در شهر چالوس همواره دغدغه شهروندان بوده که رفع این موضوع در اولویت شهرداری چالوس می باشد.
مسعود یعقوبی در مراسم کلنگ زنی پروژه سپتاژ شهرستان چالوس اظهار داشت: بحث فاضلاب خانگی یکی از مشکلات اساسی حوزه مدیریت شهری در شهر چالوس بوده که با همکاری فرماندار محترم شهرستان چالوس جهت رفع این مشکل برنامه ریزی و امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم.
وی ادامه داد: در قرارداد با پیمانکار ۶ ماه ذکر شده اما این قول را داده اند ظرف مدت سه ماه شاهد بهره برداری از این پروژه در شهر چالوس باشیم.
یعقوبی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح زیست محیطی و بهداشتی در زمینی به گستره بیش از ۷۰۰ متر در جوار تصفیه خانه شبکه جمع آوری فاضلاب های شهری واقع در خیابان ظفر با سرمایه گذاری حدود ۶۰ میلیارد ریال که بیش از ۳۰ میلیارد ریال آن آورده بخش خصوصی است و این تصفیه خانه ظرفیت پذیرش مقدار ۷۰ متر مکعب فاضلاب در روز را دارد.
شهردار چالوس بیان داشت: طرح سپتاژ( سپتاژ به لجن حاصل از سپتیک تانک ها، چاه فاضلاب یا توالت های قابل حمل گفته می شود) و برابر ماده ۹ قانون مدیریت پسماند مسوولیت اجرای این طرح در حوزه شهری بر عهده شهردرای ها است و افزون برآن ادارات حفاظت محیط زیست ، شرکت های آب و فاضلاب و صنعت و معدن هم به عنوان دستگاه های اجرایی همراه باید در این بخش همکاری و نظارت های لازم را در اجرای این طرح زیست محیطی داشته باشند.
وی گفت: یکی دیگر از مشکلات حوزه شهری چالوس موضوع پسماند بوده که با کمک کمیته سرمایه گذاری و مسئولین شهرستان اعم از فرماندار ، امام جمعه و داادستان ۱ هکتار زمین از سوی منابع طبیعی به شهرداری واگذار شده و در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن کارخانه بیوگاز در این شهرستان خواهیم بود.
یعقوبی تاکید کرد: با حمایت فرماندار محترم و همکاری خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر چالوس به زودی اتفاق های خوبی در حوزه سرمایه گذاری در شهر چالوس اتفاق خواهد افتاد و دوره ششم مدیریت شهری یک دوره ماندگار خواهد بود.