لایروبی به موقع انهار شهری چالوس مانع از آبگرفتی معابر است
لایروبی به موقع انهار شهری چالوس مانع از آبگرفتی معابر است
پیام کاسپین | شهردار چالوس گفت: طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی اَنهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس سبب هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان بارندگی است.

پیام کاسپین | شهردار چالوس گفت: طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی اَنهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس سبب هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان بارندگی است.

مسعود یعقوبی به اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری چالوس در حوزه ساماندهی کانال های هدایت آبهای سطحی و لایروبی انهار در مدیریت شهری دوره ششم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم مدیریت شهری چالوس در حوزه زیرساخت‌ها و هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی می باشد.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معابر یکی از مهم‌ترین مشکلات برخی از محلات و خیابان‌های شهر چالوس در هنگام بارش باران بوده است، ادامه داد: در مدیریت شهری دوره ششم چالوس با اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی و لایروبی به موقع انهار آب گرفتگی معابر در شهر چالوس به حداقل رسیده است.

شهردار چالوس گفت: اجرای کانال در محلات شهری علویکلا، اشکاردشت، چالوس محله، شهید نادری، دهگیری، آبرنگ، خط هشت به سردآبرود، رینگ ۲ شهری، فرج آباد، جاده ساحلی، دارمیشکلا، آیشبن، کمربندی شهید سلیمانی و… به طول حدود بالغ بر پنج کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: مدیریت شهری دوره ششم چالوس با برنامه ریزی دقیق و جدیت پیگیر است تا با اجرای این پروژه‌ها مشکلات آب گرفتگی در مواقع بارندگی در محلات و معابر شهر چالوس به حداقل برسد.

یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه طرح پاکسازی، لایروبی و رسوب برداری تمامی انهار و کانال‌های اصلی و فرعی سطح شهر چالوس در دستور کار معاونت خدمات شهری، فضای سبز شهرداری چالوس قرار دارد، افزود: این اقدامات با هدف هدایت و جمع آوری آب‌های سطحی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمان بارندگی قرار گرفته است.

وی از آمادگی ۶ اکیپ لایروبی با تجهیزات کامل جهت لایروبری، پاکسازی کانال‌ها و همچنین جمع آوری زباله‌ها از انهار خبر داد و تصریح کرد: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و انهار به‌طور مستمر صورت گرفته و در این راستا لایروبی و پاکسازی بیش از ۸ کیلومتر انهار اصلی، حدود ۱۰ کیلومتر کانال اصلی و فرعی و حدود ۵ کیلومتر از رودخانه چالوس شفارود از ابتدای سال جاری لایروبی شده است.

شهردار چالوس به تجربه مدیریت شهری دوره ششم چالوس در سال گذشته در فصول پاییز و زمستان اشاره کرد و بیان داشت: در پاییز و زمستان سال قبل به‌رغم بروز بارندگی‌های شدید خوشبختانه موردی از آبگرفتگی معابر و منازل گزارش نشده بود.

وی در پایان با بیان اینکه ساماندهی و مکانیزه شدن سردهنه کشاورزی دارمیشکلا و آبرنگ کیله در مدیریت شهری دوره ششم چالوس صورت گرفت، گفت: با تدبیر صورت گرفته و اجرای سردهنه نهر کشاورزی در منطقه شهر آرا و هدایت آب به رودخانه چالوس در زمان بارندگی های شدید از بروز سیل به شدت کاسته شده است.