اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال با دستور رئیس جمهور
اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران شمال با دستور رئیس جمهور
پیام کاسپین| وزیر راه و شهرسازی درباره قطعه سوم آزاد راه تهران شمال گفت: دستور اجرای آن توسط رئیس جمهور صادر شد و در خصوص تأمین منابع مالی اقدامات لازم در حال انجام است.

پیام کاسپین| وزیر راه و شهرسازی درباره قطعه سوم آزاد راه تهران شمال گفت: دستور اجرای آن توسط رئیس جمهور صادر شد و در خصوص تأمین منابع مالی اقدامات لازم در حال انجام است.

بمهرداد بذرپاش در سفر یک روزه به مازندران با حضور در جلسه شورای مسکن اظهار داشت: اگر در حوزه شهری با کمبود زمین در نهضت ملی مسکن روبرو هستیم از ظرفیت روستا‌هایی که فاصله کمی با شهر دارند بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در استان مازندران برای تأمین زمین با مشکل مواجه بودیم، اما تا الان به همت همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تأمین شده و چهار شهرک مسکونی که در حدود ۲۲۲ هکتار هستند در آستانه تصویب مراحل در شورای عالی شهرسازی است که هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در غرب استان برنامه ریزی دقیق برای تأمین زمین در حوزه نهضت ملی مسکن شود، ادامه داد: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به این دولت به ارث رسیده که صد هزار واحد آماده و تحویل داده شد و برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استان باید همه مسئولان مربوطه بسیج شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نهاد‌های عمومی زمین‌های مازاد را برای ساخت مسکن واگذار کنند.

وی با بیان اینکه با بلند مرتبه سازی نقطه‌ای مخالف هستیم، افزود: در خصوص بلند مرتبه سازی در محور‌هایی که مستعد این موضوع هستند در شورای عالی مسکن تصمیم گیری خواهد شد.

بذرپاش با اشاره به نظارت بر خانه‌های خالی از سکنه، تصریح کرد: این قانون در حال خاک خوردن بود، اما طی سه چهار ماه اخیر در حال شناسایی خانه‌های خالی از سکنه هستیم که این خود بر کاهش قیمت مسکن تأثیر بسزایی خواهد داشت.

وی بیان داشت: برخی از شهرداری‌ها عوارض چند برابری از صاحبان مسکن می گیرند که فرمانداری‌ها باید نظارت دقیق تری انجام دهند که شاهد افزایش عوارض شهرداری‌ها که افزایش قیمت مسکن را به دنبال دارد، نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مازندران به بندر امیرآباد و در گیلان به بندر کاسپین توجه ویژه داریم، ابراز داشت: با تکمیل طرح رورو در بندر امیرآباد کریدور جنوب به شمال راه اندازی می شود و شاهد افزایش صادرات خواهیم بود.

این مسئول درباره قطعه سوم آزاد راه تهران شمال گفت: دستور اجرای آن توسط رئیس جمهور صادر شد و در خصوص تأمین منابع مالی اقدامات لازم در حال انجام است.

وی همچنین درباره محور قائمشهر به میاندورود افزود: بخشی از تملک زمین در این حوزه انجام گرفت و آماده جذب سرمایه گذار برای تکمیل این محور هستیم.

بذرپاش تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال پانصد هزار قطعه زمین در روستاهای کشور را تحویل متقاضیان دهیم و با الحاق زمین های کنار روستا به بافت روستایی این امر را محقق کنیم.