جوانان؛ محور توسعه گردشگری در روستاها هستند
جوانان؛ محور توسعه گردشگری در روستاها هستند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر گفت: روستای کندلوس امروز نمونه بارزی از توسعه روستایی با ظرفیت جوانان است که در سطوح ملی و بین‌المللی شهره عام و خاص است و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از پنج قاره جهان به این روستای چهار هزار ساله سفر می‌کنند تا از جاذبه های فرهنگی، تاریخی وگردشگری آن بهره‌مند شوند.

پیام کاسپین | محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه روستاها همواره در رأس هرم تولیدات هستند، اظهار داشت: روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس با داشتن بسترها و ظرفیت‌های کم نظیر در زمینه گردشگری، یکی از بهترین فرصت‌های ایجاد اشتغال و درآمد پایدار  برای نسل جوان است.

وی با بیان اینکه این روستا که دارای قدمتی بیش از ۴ هزار سال می‌‌باشد، ادامه داد: جوانان به عنوان محور توسعه می‌‌‌توانند با بهره‌گیری از انگیزه و انرژی جوانی خویش و تلفیق آن با برنامه‌های علمی توسعه‌ای گردشگری، نقش محوری و اساسی را در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های روستای فرهنگی و تاریخی کندلوس به عنوان نخستین و تنها روستای دارای موزه غنی فرهنگی و تاریخی ایفا کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان نوشهر افزود: آنچه از گذشته تا به امروز روستای کندلوس را به بالندگی و رشد و شهرت رسانده است همین فعالیت‌های جوانان با شور و شعور کندلوسی بوده است که از دیرباز با نگاه توسعه روستایی برای زادبودم خود از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز که تکنولوژی با سرعتی فزاینده در حال نفوذ به ابعاد مختلف زندگی بشر است و نسل جوانان بیشترین مخاطب و گرایش را به آن دارد و باید در راستای توسعه روستایی از آن بهره برد که این مهم خوشبختانه در روستای کندلوس، نمود عینی دارد.

ولی‌پور بیان داشت: امروز باید به جوانانی که قصد دارند برای ایجاد بستر و به بالفعل رساندن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری که در دل روستاها وجود دارد، امتیازات لازم را داد و حتی تا جایی که امکان دارد قانون را برای تسهیل امور خم کرد اما مراقب باشیم که قانون نشکند.

وی خاطرنشان ساخت: در چند سال گذشته موج گرایش نسل جدید و جوان برای عمران و آبادانی روستا کندلوس افزایش یافته و اکنون می‌توان سرزندگی و شادابی و حرکت را در روستای فرهنگی و تاریخی به وضوح مشاهده کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  شهرستان نوشهر گفت: روستای کندلوس امروز نمونه بارزی از توسعه روستایی با ظرفیت جوانان است که در سطوح ملی و بین‌المللی شهره عام و خاص است و همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی از پنج قاره جهان به این روستای چهار هزار ساله سفر می‌کنند تا از جاذبه های فرهنگی، تاریخی وگردشگری آن بهره‌مند شوند و این نشان از نقش جوانان در توسعه و آبادانی روستا در چند دهه اخیر دارد و اینگونه خود را نشان می‌دهد.