طرح پیش تصفیه فاضلاب خانگی با مشارکت بخش خصوصی در چالوس آغاز شد
طرح پیش تصفیه فاضلاب خانگی با مشارکت بخش خصوصی در چالوس آغاز شد
چالوس نیوز | فرماندار چالوس گفت : عملیات اجرایی این طرح روز گذشته با سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد ریال از محل مشارکت بخش خصوصی در زمینی به گستره بیش از ۷۰۰ مترمربع در منطقه شریعت آباد واقع در جوار تصفیه خانه شبکه جمع آوری فاضلاب های شهری آغاز شده است.

چالوس نیوز | فرماندار چالوس گفت : عملیات اجرایی این طرح روز گذشته با سرمایه گذاری بیش از سه میلیارد ریال از محل مشارکت بخش خصوصی در زمینی به گستره بیش از ۷۰۰ مترمربع در منطقه شریعت آباد واقع در جوار تصفیه خانه شبکه جمع آوری فاضلاب های شهری آغاز شده است.
علی قاسمی در مراسم کلنگ زنی پروژه سپتاژ شهر چالوس با اشاره به آنکه این تصفیه خانه قابلیت تصفیه مقدار ۷۰ متر مکعب در روز را دارد ، افزود : بنا به گزارش سرمایه گذار آن ، فاضلاب های خانگی پس از تصفیه و بازچرخانی وارد تصفیه خانه شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی می شود که قابل استفاده در بخش کشاورزی است.
فرماندار چالوس تصریح کرد : موضوع رهاسازی فاضلاب های خانگی در طبیعت و ارائه راهکارهای لازم برای حل این چالش زیست محیطی و بهداشتی براساس اسناد موجود مربوط هشت سال گذشته بوده و به ظاهر شاید در این سال ها نشست های متعددی در قالب مدیریت پسماند و همچنین کارگروه سلامت و امنیت غذایی برگزار منتهی نتیجه ای نداشت ضمن آنکه ادارات محیط زیست و بهداشتی علیه مسوولان دستگاه های متولی شکایاتی هم نوشتند و از سویی شاهد واکنش ها و اعتراض خیلی از دوستداران محیط زیست و مردم در نقاطی از سکونتگاه های شهری و روستایی بودیم .
قاسمی افزود : بر همین اساس از زمان عهده دار شدن مسوولیت در فرمانداری حفظ محیط زیست و رعایت موازین بهداشتی جزو خطوط قرمز بود و برای دستیابی به این هدف نشست های متعدد مشترک میان مسوولان نوشهر و چالوس برگزار و در این نشست تاکید و توصیه شد بدون اتلاف وقت باید طرح سپتاژ در کمترین زمان اجرایی شود.
وی خاطرنشان کرد: مسوولت اجرای این طرح هم برابر قانون به عهده شهرداری های منطقه گذاشته شد که در نهایت شهرداری چالوس از خرداد ماه امسال پس از کش و قوس های فراوان و جذب سرمایه گذار خدا رو شکر نتیجه داد و این طرح عملیاتی در این منطقه عملیاتی شد.
به گفته وی هم اینک عملیات اجرایی این طرح اجرا شده و طبق برنامه زمانبندی باید در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد و قرار است خودروهای لجن کش با بهره برداری این طرح ، فاضلاب های انسانی را پس از جمع آوری و برداشت برای حمل در این تصفیه خانه تخلیه کنند و افزون بر این اقدامات به گونه ای برنامه ریزی شده که رانندگان این لجن کش ها به نرخ دلخواه و افسارگسیخته بابت حمل فاضلاب از متقاضیان کرایه دریافت نکنند.
قاسمی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، اظهار کرد: با توجه به حوادث اخیر و حرکات تروریستی دشمن در کشور هفته بسیج امسال باید متفاوت تر از سالهای گذشته برگزار شود زیرا دشمن به این وضعیت طمع کرده است.
وی با بیان اینکه مشکلات و نارسایی هایی وجود دارد اما مردم با بصیرت ما امنیت را با نظام سلطه معاوضه نمی کنند، افزود: دشمن آنقدر مستاصل شده است که وقتی از فراخوان اعتصاب نتیجه نگرفت به ترور کور روی آورده است و همانطور که همه می دانند شب گذشته در ایذه، اصفهان و چند نقطه دیگر به صورت موتور سوار به ترور مردم پرداخت.
وی با تاکید بر اینکه به طور قطع و یقین دشمن با میدان داری مردم شکست خواهد خورد، تصریح کرد: مرردم ما آگاه هستند که نظام سلطه چه برنامه ای نسبت به ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.
فرماندار چالوس گفت:در جال حاضرمشکل دشمن با ایران قوی است و می خواهد که ایران با این عظمت نباشد.
قاسمی با بیان اینکه رسانه هیچ کشوری حق ترویج خشونت را در کشور خود ندارد، خاطر نشان کرد: امروز قانون دنیا در حوزه امنیت شوخی ندارد و جوانان ما باید بدانند که موضوع امنیت قابل مذاکره نیست .
وی حل نارسایی و مشکلات کشور را در سایه امنیت میسر دانست و گفت: دشمن می خواهد با موضوع امنیت ما را مشغول کند تا فرصتی برای پرداختن به موضوع اقتصاد، واحدهای صنفی و صنعتی نداشته باشد.
فرماندار چالوس با تاکید براینکه همت دولت بر کار است، یاداور شد: دشمن با بروز اغتشاش می خواهد موتور حرکت دولت را بگیرد.
قاسمی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن اقدام شهرداری و شورای چالوس در احداث پیش تصفیه سپتاژ (فاضلاب خانگی) گفت: اینگونه پروژه ها در واقع پاسخی به رفتار نا امن سازی دشمن است.
وی بر ادامه کار در حوزه صنعت و اقتصاد تاکید کرد و متذکر شد: امروز مدیریت کشور ، استان و شهرستان خدمت محور است و محور ما مردم هستند که باید به نحو شایسته خدمت رسانی شود.