کارخانه بیوگاز چالوس به زودی کلنگ زنی می شود
کارخانه بیوگاز چالوس به زودی کلنگ زنی می شود
چالوس نیوز | دبیر شورای اسلامی شهر چالوس از کلنگ زنی کارخانه بیوگاز در هفته های آینده در شهر چالوس خبر داد.

چالوس نیوز | دبیر شورای اسلامی شهر چالوس از کلنگ زنی کارخانه بیوگاز در هفته های آینده در شهر چالوس خبر داد.
سلمان کیا دلیری رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامي شهر چالوس در آیین کلنگ زنی پیش تصفیه سپتاژ (فاضلاب خانگی) شهرستان چالوس با بیان اینکه بعد از انتخاب شهردار توسط شورای شهر، یکی از پروژه های مهم که در سطح شهر به عنوان معضل و ضروری به نظر می رسید پروژه پیش تصفیه سپتاژ بوده است، اظهار کرد: شورای عالی سرمایه گذاری چند هدف را دنبال می کرد که یکی از مهم ترین آنها با توجه به مشکلات زیست محیطی که در سطح شهرستان وجود داشته است اهداف زیست محیطی بوده است.
وی با بیان اینکه با جذب سرمایه گذارمراسم کلنگ زنی انجام شد، افزود: بعضا دیده شد که فاضلاب های خانگی در شهرستان چالوس در کنار جاده یا حاشیه جنگل رها می شد و امروز در زمینی با مساحت ۷۱۸ متر به ارزش ریالی ۶ میلیارد تومان به صورت بی یو تی کلنگ زنی شد.
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر چالوس تصریح کرد: این پروژه بی یو تی و ۱۰ ساله است و خوشبختانه شهرداری چالوس با سوبسیت ۵۰ درصدی که برای تانکر داران فاضلاب داشت می توان اینها را مجاب کرد که در این مکان تخلیه داشته باشند.
کیادلیری پروژه بعدی چالوس را پروژه بیو گاز عنوان کرد و گفت: از مشکلات عمده چالوس بحث زباله بود که این پروژه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی زمین آن تملک شده و محصور شده است تا بتوان معضل زباله را حل کرد.
وی ادامه داد: یکی از حوزه هایی که در شورای عالی سرمایه گذاری روی آن تمرکز دارد حوزه گردشگری است که قرار است ۵ هزار هکتار زمین جنگلی را در اختیار بگیریم و قرار داد آن ببندیم همچنین در ساحل کارهای خوبی انجام شد و ۸ ماه آینده شبکه سپتاژ فعال خواهد شد.