تشکیل هیأت عالی و کمیسیون سرمایه گذاری در هچیرود
تشکیل هیأت عالی و کمیسیون سرمایه گذاری در هچیرود
پیام کاسپین | شهردار هچیرود گفت: هیأت عالی و کمیسیون سرمایه گذاری در هچیرود در شهر هچیرود تشکیل شد و تاکنون نسبت به جذب چندین سرمایه گذار در بخش های مختلف اقدامات عملیاتی خوبی انجام شد.

پیام کاسپین | شهردار هچیرود گفت: هیأت عالی و کمیسیون سرمایه گذاری در هچیرود در شهر هچیرود تشکیل شد و تاکنون نسبت به جذب چندین سرمایه گذار در بخش های مختلف اقدامات عملیاتی خوبی انجام شد.

جعفر ردایی شهردار هچیرود در جلسه هماهنگی همایش ملی سرمایه گذاری در فرمانداری چالوس اظهار داشت: موضوع سرمایه‌گذاری در شهرها از اهمیت بسیاری برخوردار است اما در این رابطه مسائل و مشکلاتی از گذشته وجود داشته که هنوز هم حل نشده‌اند.

وی ادامه داد: ما زمینه را برای افرادی که قصد دارند در حوزه تولید مسکن و زیرساختهای خدماتی و گردشگری سرمایه گذاری کنند فراهم می‌کنیم و در واقع مشکل سرمایه گذار نداریم و در بخش مسکن، گردشگری و خدماتی سرمایه گذاران زیادی که قصد فعالیت در ساحل، محلات و پای جنگل دارند به ما مراجعه می کنند و مشکل ما محدودیتها و موانع است، ضوابط و مقررات بعضاً دست و پاگیر هستنند.

شهردار هچیرود بیان داشت: به عنوان مثال در دهه هشتاد در زمینی واقع در هچیرود برای احداث سه برج سی طبقه مجوز صادر می شود که شاید امروز برای ما عجیب باشد، اگر چه در نهایت شخص سرمایه گذار با وجود حضور وزیر کشور وقت در مراسم کلنگ زنی به هر دلیل پروژه را شروع نکرد اما، امروز در محلی که معبر و مساحت مناسب برای ساخت و ساز وجود دارد، بیش از هفت طبقه مجوز داده نمی شود.

وی ابراز داشت: موانعی چون حرایم متعدد، زیرساخت‌های شهری چون کمبود آب آشامیدنی یا تداخل اسناد ثبتی صادره در ساحل با خط محدوده منابع طبیعی، عدم تصویب طرح‌های هادی، جامع و تفصیلی، عدم لحاظ جمعیت شناور و خانه دومی در برنامه ریزی شهری و… مسائلی است که همچنان لاینحل مانده که مانع بهره‌برادری حداکثری از سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرها می‌باشد.

ردایی تصریح کرد: ما برای اینکه در شهرها سرمایه گذار جذب و زمینه را برای توسعه شهر فراهم سازیم ابتدا باید سه عمل وحدت بین مسئولان و مردم، شفافیت و قانون را لحاظ کنیم که تا اینجای کار هیچکدام را نداشتیم و حداقل اینکه این وحدت به وجود نیامد و همایش ۲۲ دی ماه شهرستان چالوس می تواند این وحدت را ایجاد کند.

وی عنوان داشت: با تصویب و ابلاغ قانون درآمد پایدار در سال جاری خلاءهای قانونی جذب سرمایه گذار در پروژه های شهرداری تا حدودی مرتفع شده و منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون هستیم تا زمینه برای انواع سرمایه گذاری شامل مشارکت، BoT و… فراهم گردد.

شهردار هچیرود تأکید کرد: اهلیت سرمایه گذار و توانایی مالی، ارائه تأمین مناسب و داشتن نقدینگی کافی از اهمیت زیادی برخوردار است. کسی که از شروع کار دنبال وام و تسهیلات باشد نمی تواند سرمایه گذار مطلوب و مطمئنی باشد.

وی افزود: ما در هچیرود هیات عالی و کمیسیون سرمایه گذاری را تشکیل داده و در همین رابطه جلسات متعددی برگزار می‌کنیم و در هچیرود فرصتهای عالی برای جذب سرمایه گذار وجود دارد که ما شش کیلومتر ساحل دارای طرح گردشگری و پیاده راه ساحلی مصوب داریم و آماده جذب سرمایه گذار هستیم.

ردایی اظهار داشت: در بحث احداث اسکله که مقرر بود در چند شهر استان اجرایی شود جای گِلِه وجود دارد و موافقت های اصولی انجام شد و اداره گردشگری هم همکاری کرد، اما به منابع طبیعی که رسیدیم منجر به قرارداد نشد و شهرداری هچیرود آمادگی این را دارد که ساخت اسکله را بر عهده بگیرد.

وی گفت: در حوزه های دیگر مانند طرح های ورزشی و بومگردی زمین های مناسبی داریم، ضمن اینکه جاده پای کوه هچیرود به طول سه کیلومتر یکی از مهمترین پروژه های گردشگری و سرمایه گذاری این شهر است که با قرارداد ده ساله به شهرداری واگذار گردید و در این سه کیلومتر فضاهای متنوع و منحصر بفردی داریم که موقعیت ویژه و خاصی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده است.

شهردار هچیرود تصریح کرد: دو پروژه بزرگ شامل هتل پسرخاله پایدار و برج تجاری مسکونی صادقیان نیمه کاره رها شدند و از مالکین درخواست کردیم که جهت تکمیل و بهره برداری آن اقدام کنند و وجود پروژه‌ های نیمه تمام خود مانع سرمایه گذاری های جدید در شهر می ‌باشد.

وی بیان داشت: یکی از شاخص های مهم و پیشرو در اقتصاد، تعداد و مساحت پروانه های ساختمانی در هر شهر است که در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ شاهد رشد ۳۰ درصدی پروانه ساختمانی صادره در شهر هچیرود بوده ایم و این سیگنال‌ مثبت برای رونق اقتصادی، بهبود وضعیت کسب و کار و فرصت اشتغال و در نهایت توسعه زیر‌ساختهای شهری مفید بوده است و اگر موانع رفع شود این شاخص بهبود خواهد یافت.

ردایی تأکید کرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که بهمن ماه برگزار می شود را نیز در پیش رو داریم که شهرداری هچیرود همانند سال گذشته حضور پررنگ و فعالی خواهد داشت و تجربه بسیار خوب سال گذشته قطعاً به شرکت بهتر ما کمک شایانی خواهد داشت.