اجرای طرح های اقتصادی در ۵۰۰ روستای مازندران
اجرای طرح های اقتصادی در ۵۰۰ روستای مازندران
پیام کاسپین | استاندار مازندران با بیان اینکه فرصت های اقتصادی باید به روستاها هدایت شود، گفت: ۵۰۰ روستای استان پایلوت اجرای طرح های اقتصادی می شود.

پیام کاسپین | استاندار مازندران با بیان اینکه فرصت های اقتصادی باید به روستاها هدایت شود، گفت: ۵۰۰ روستای استان پایلوت اجرای طرح های اقتصادی می شود.

سیدمحمود حسینی پور در نخستین جشنواره علمی و هنری زکات استان که در فریدونکنار برگزار شد، اظهار کرد: امروز در دنیا بسیاری از دولت‌ها برای رسیدگی به امور مستضعفان برنامه‌هایی را باتوجه به تنوعی که در حوزه‌های مدیریتی وجود دارد ارائه می‌کنند، اما دین اسلام بزرگترین الگوی خودش را در رابطه با مستضعفان در تاریخ اسلام برجای گذاشت.

وی با اشاره به نقش و اثرگذاری زکات در جامعه اسلامی، افزود: زکات مهم‌ترین برنامه مدیریتی پیامبر بزرگ اسلام برای رسیدگی به مستضعفین بود و جمهوری اسلامی ایران افتخار این را دارد که امام راحل با تأسیس کمیته امداد بزرگ‌ترین مؤسسه فنی، حرفه‌ای و مدیریتی را در امور مستضعفان ایجاد کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه خدمت در کمیته امداد شغل نیست، یادآور شد: اگر نیت پرسنل این نهاد صادق باشد قطعاً جهاد فی سبیل الله بوده و با فعالیت اداری قابل قیاس نیست.

این مسئول ادامه داد: دولت سیزدهم افتخار این را دارد که دولت مردمی است، دغدغه رئیس جمهوری رسیدگی به محرومان و ضعفاست.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت مازندران در ۳ هزار و ۶۰۰ روستا زندگی می‌کنند، تصریح کرد: بنای دولت بر این است که فرصت‌های اقتصادی به روستاها هدایت شود و برای این مهم ۵۰۰ روستا هدف‌گذاری شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، یادآور شد: دولت سیزدهم مصمم است که با فساد و رانت به شدت برخورد کند، این دولت پا روی گردن مفسدان گذاشته که آثار و تبعات جراحی اقتصادی روز به روز بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: دشمن وقتی دید که چرخ نظام به حرکت درمی‌آید توطئه‌هایی را ایجاد کرد که به لطف الهی و آمادگی مردم در مقابل بزرگ‌ترین جنگ سایبری تاریخ که در سه ماهه گذشته در حق مردم روا داشتند ایستادند.

حسینی پور تصریح کرد: امیدواریم در سایه برنامه‌های این دولت مردمی که در پیچ سخت اقتصادی است، باوجود تحریم‌ها، با صبوری مردم و همت دولت شاهد از بین رفتن فقر باشیم.