اختصاص بیش از ۷۰۰۰ میلیارد اعتبار برای ایمن سازی جاده چالوس
اختصاص بیش از ۷۰۰۰ میلیارد اعتبار برای ایمن سازی جاده چالوس
پیام کاسپین |نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  از اختصاص بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و تسریع در روند اجرای این پروژه ملی خبر داد .

پیام کاسپین |نماینده مردم شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  از اختصاص بیش از ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی و تسریع در روند اجرای این پروژه ملی خبر داد .

محمدعلی محسنی بند پی  در گفتگو با خبرنگار پیام کاسپین اظهار داشت: از این اعتبار حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال بابت ایمن سازی جاده حادثه خیز کندوان از محل منابع اصلاح و پیچ های خطر ساز جاده های کل کشور و باقیمانده هم برای تسریع در روند اجرای پروژه ملی چهار بانده شدن مرزن آباد – دزدبن به طول حدود ۱۵ کیلومتر واقع در این مسیر در نظر گرفته شده است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : با توجه به اختصاص اعتباری حدود ۳۲۰۰ میلیارد برای شتاب بخشی روند پروژه ملی چهاربانده شدن مرزن آباد – دزدبن، امیدوارم این میزان اعتبار روند اجرای این پروژه را تسریع بخشد و نیز معضل ترافیکی که سال هاست عابران سواره رو به ویژه مردم نقاط شهری و روستایی در منطقه مرزن آباد چالوس گرفتار آن هستند، موجب رفع گره های کور ترافیکی شده و اهالی شریف این منطقه از این معضل جدی رهایی یابند .

محسنی بیان داشت : مضافا اینکه عملیات اجرایی این پروژه به طول حدود ۱۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۹ آغاز و بر اساس برنامه زمان بندی که قرار بود از حدود پنج کیلومتر در امتداد قطعه ۴ آزاد راه تهران – شمال پیش از شهر مرزن آباد شروع و تا منطقه دزدبن در مسیر جاده کندوان ادامه یابد، اما به گفته برخی کارشناسان و مسئولین ذیربط، تاکنون روند اجرای این پروژه به علت وجود موانع و بروکراسی های اداری با مشکلات و موانع فراوانی روبروست، به طوری که این وضعیت حتی به وقفه چندین ساله در روند اجرای این پروژه نیز منجر شد .

محسنی تاکید کرد: جاده کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۸۰ کیلومتر جزو محدوده کندوان است و با قدمتی بیش از ۸۰ سال از دیرباز تاکنون به دلایلی از قبیل : عرض کم معبر ، برخورداری از پیچ های تند و حادثه ساز ، ریزش و رانش کوه ، سقوط تخته سنگ های بزرگ از ارتفاع به سطح جاده و بنا به تردد حدود ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو آن هم فقط در نیمی از سال و خطرات ناشی از آنها، شمار زیادی را به کام مرگ کشانده و حوادث تلخ و خاطرات ناخوشایندی را در اذهان مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی برجای گذاشته است .

وی بیان داشت:  این را هم میتوان گفت که برابر آمار از دوم فروردین ماه امسال تاکنون نزدیک به ۸ نفر براثر سقوط سنگ از ارتفاعات به روی خودروها قربانی این بلایای طبیعی در این محور شده اند و نیز دست کم ۲۰ نفر هم مصدوم برجای مانده است .