دستگیری و احضار بیش از هزار نفر اراذل و اوباش در گیلان
دستگیری و احضار بیش از هزار نفر اراذل و اوباش در گیلان
پیام کاسپین | فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر رصد مستمر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار نفر از اراذل و اوباش در گیلان دستگیر و یا احضار شدند.

پیام کاسپین | فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر رصد مستمر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار نفر از اراذل و اوباش در گیلان دستگیر و یا احضار شدند.

سردار عزیزاله ملکی با بیان اینکه پلیس امنیت عمومی یک واحد تخصصی در فراجا به منظور تأمین نظم و امنیت با شکل و محتوای تخصصی است، اظهار کرد: صدور گذرنامه و تسهیل امور مربوط به اقامت و مسافرت‌های خارج از کشور، بررسی صلاحیت متقاضیان دریافت پروانه کسب، نظارت بر اصناف و برخورد با جرایم خشن و پنهان نظیر تهیه و توزیع سلاح و مهمات و برخورد با اراذل و اوباش از وظایف ذاتی و تخصصی این واحد انتظامی است.

اولویت پلیس امنیت عمومی همواره جلب رضایت مردمی است

وی با تاکید بر اینکه در تمامی واحدهای تخصصی انتظامی، ایجاد فضای امن در جامعه برای آحاد شهروندان برابر قانون و با هماهنگی مقام قضائی است، گفت: اولویت پلیس امنیت عمومی، اقدام قاطع در برخورد با جرایمی است که امنیت روانی، جانی و مالی مردم را به خطر انداخته و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی استان گیلان شناسایی دغدغه‌ها و مطالبات عمومی در خصوص امنیت، بررسی میزان فراوانی جرایم و پالایش تخلفات شایع را از دیگر وظایف مهم پلیس برشمرد و بیان داشت: پلیس امنیت عمومی از طریق اعتمادسازی و جلب رضایت مردم می‌تواند شاخص‌های ارتباط متقابل با آحاد شهروندان را بهبود بخشیده و به تبع آن، وضعیت نظم و امنیت جامعه را ارتقا ببخشد.

این مقام ارشد انتظامی برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمان خیابانی و گردانندگان قمارخانه‌ها را سه مورد از مهمترین مطالبات مردم از پلیس اعلام کرد و افزود: پلیس امنیت عمومی همواره با تدارک امکانات لازم، برنامه‌ریزی مستمر و انجام طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی، جلب رضایت شهروندان را در دستور کار خود داده و در این راستا با مخلان نظم و امنیت هیچ‌گونه مماشاتی از خود نشان نمی‌دهد.

سردار ملکی با تاکید بر رصد مستمر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی و روند افزایشی تشکیل پرونده‌های قضائی در این رابطه، اذعان داشت: از ابتدای سال تا کنون، ۱۵۰ نفر از اراذل و اوباش نوظهور در سطح استان شناسایی، ۴۹۵ نفر از اراذل دستگیر، ۶۵۳ نفر از اوباش احضار و ۱۰۴ فرد شرور نیز با دستور قضائی روانه زندان شدند.

وی در ادامه گیلان را یک استان مهمان‌پذیر با مواهب الهی بکر و مقاصد سیاحتی و زیارتی بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان گیلان به دلیل ورود خیل عظیمی از مسافران، همواره دارای تنوع و تعدد مأموریتی بالایی است و این مسئله موجب شده تا طرح‌های سالم‌سازی دریا و نظارت بر اماکن گردشگری و تفریحی با جدیت بیشتری دنبال شود و مأموران پلیس آمادگی بهتری در خدمت‌رسانی به مردم داشته باشند.

هم‌پوشانی در کلیه امورات امنیتی مدیریت انقلابی و همت جهادی را می‌طلبد

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به سازماندهی گشت‌های هدفمند انتظامی، بررسی مستمر وضعیت واحدهای صنفی و نظارت بر بیش از ۲۸۰ کیلومتر از نوارهای ساحلی سطح استان از زمان آغاز تعطیلات تابستانی تاکنون، افزود: در این رابطه از هزار و ۷۸۳ واحد صنفی بازدید، برای هزار و ۵۱۵ واحد صنفی اخطار پلمب صادر، از ۵۱۹ واحد صنفی تعهد اخذ و ۸۹ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات برابر مفاد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر پشتوانه قانونی تمامی مأموریت‌های پلیس، ارتقا احساس امنیت در میان مردم را مرهون هماهنگی و تلاش‌های مجموعه انتظامی و ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد همانند بسیج دانست و تصریح کرد: هم‌پوشانی و هم‌افزایی در کلیه امورات امنیتی مدیریت انقلابی و همت جهادی را می‌طلبد که این امر مهم در گرو همکاری‌های مستمر مردم با پلیس و نهادهای امنیتی و انتظامی است.

سردار ملکی در پایان ایجاد دلسردی و ناامیدی در میان آحاد جامعه به ویژه جوانان را حربه رسانه‌های معاند برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاه‌نمایی وضعیت کشور اعلام و خاطرنشان کرد: برقراری امنیت پایدار به عنوان به حق ترین مطالبه عمومی از پلیس، نیازمند مشارکت همه‌جانبه تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان است که دشمن نیز با سوء‌استفاده از این موضوع، سعی در ایجاد فاصله بین پلیس و مردم را دارد که هوشیاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی، می‌تواند به خنثی‌سازی اثرات منفی اقدامات شرورانه معاندان کمک شایانی کرده و با انعکاس اقدامات انتظامی در سطح کشور، تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس را برای همگان برجسته‌تر کند.